WPF - Demo 6

Toteuta seuraavat tehtävät WPF-ohjelmina.

Tehtävä 1

Tee WPF-ohjelma, joka toimii mallivideon (avi-versio) tapaan. Ohjelmassa olevat painikkeet eivät tee mitään muuta kuin pysyvät paikoillaan ikkunan koosta riippumatta ja comboboxista tehtyjen valintojen perusteella muuttavat ulkoasuaan (fonttia ja fontin kokoa).

Yhtään riviä ohjelmakoodia ei välttämättä tarvitse kirjoittaa vaan pelkkä XAML-tiedoston editoiminen riittää.

vinkki

Tehtävä 2

Toteuta Demo 4:ssa tehty digitaalinen kello WPF-sovelluksena.

Kellosta ei tarvitse tehdä komponenttia vaan voit rakentaa kellon suoraan lomakkeelle mutta sijoita se Canvas-objektin sisään.

Luo piirrettävät numerot ja merkit valmiiksi suoraan XAML-tiedostoon.

Tehtävä 3

Ohjelmoi muistipeli. Älä kuitenkaan käytä kuvia kuten mallissa vaan suurikokoisia kirjaimia.

Tee peli mahdollisimman pitkälti pelkästään XAML-tiedostoa muokkaamalla. Käytä apunasi tyylejä ja triggereitä.

Aseta peliin menu josta voi valita minkäkokoisella ruudukolla peliä voi pelata. Ruutujen maksimimäärä on aakkosten määrä * 2. Ruudukon ja yksittäisten ruutujen on skaalauduttava ohjelman ikkunan koon mukana.

Toteuta myös mallin tyylinen laatikoiden animointi WPF-animaationa.

Käyttäjien kommentit

Kommentoi tätä sivua Lisää uusi kommentti
Kurssimateriaalien käyttäminen kaupallisiin tarkoituksiin tai opetusmateriaalina ilman lupaa on ehdottomasti kielletty!
http://appro.mit.jyu.fi/gko/demot/demo6/
© Antti Ekonoja (antti.j.ekonoja@jyu.fi) <http://users.jyu.fi/~anjoekon/>
Tommi Lahtonen (tommi.j.lahtonen@jyu.fi) <http://hazor.iki.fi/>
Jukka Mäntylä (jmantyla@iki.fi) <http://www.iki.fi/jmantyla/>
2010-10-21 11:49:47
Informaatioteknologia - Jyväskylän yliopiston informaatioteknologian tiedekunta